Leden 2019
Školní zpravodaj č. 5
Běžkařský výcvik 29. 1. – 31. 1. 2019
Za okny přituhlo a sníh konečně přes poledne neroztával. Žáci druhého stupně pod vedením učitelů absolvovali třídenní výcvik na běžkách. Cílovými destinacemi se staly Pláně, Hrubá luka a Verdek. Začátečníci i pokročilí lyžaři zvládli techniku bruslení, klasický běh a zdolávání kopců. V první řadě šlo o zábavu. Tento cíl byl beze zbytku splněn. Dokazovaly to rozzářené tváře účastníků. Doufejme, že budeme moci vyběhnout znovu a třeba se potkáme i s vámi. (Fotogalerie)
Mgr. Černocká, Mgr. Leplt
25.01.2019
Ředitelka školy vyhlašuje:
78-62-C/02 Praktická škola dvouletá
1. kolo pro školní rok 2019/2020 (více ÚŘEDNÍ DESKA)
24.01.2019
Školka ve škole aneb první návštěva u ježka
Ve čtvrtek 24.1. navštívily děti z MŠ Slunečná naši školu. Byly zvědavé na našeho ježka, o kterého pečujeme od počátku ledna. Žáci V. třídy pro ně připravili malé ježčí vyrábění a pohoštění. Živý ježek ale na ně čekal ve své ohrádce. Dětem se tentokrát pěkně ukázal. S dětmi jsme si povídali o ježčím životě i o podmínkách, jakých žije v u nás ve škole. Naučili jsme se krátkou básničku. Děti se odvážily ježka i pohladit. Fotogalerie
22.01.2019
Úterní ježčí koupání
K první koupeli našeho ježka všichni se zájmem přihlíželi. Někteří našli i odvahu a zkusili si sami ježka pohladit i podržet. Asi ježek nadšený nebyl, protože se nám stále schovával do klubíčka. Třeba příště už lázni přijde na chuť….. Fotogalerie
21.01.2019
Obdrželi jsme certifikát za účast v dobrovolnickém projektu 72 hodin. Děkujeme.
15.01.2019
Zahájen projekt: |
MEDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ |
Cílová skupina : | Žáci 1.-9. roč. ZŠ, 1.- 10. ZŠS, 1.,2. PRŠ |
Časové vymezení : | 15. leden – 15. únor 2019 |
Cíl(e) :
Hlavní cíl Dílčí cíle |
Plnění průřezového tématu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA Plnění doplň. vzděl. oboru ETICKÁ VÝCHOVA
|
Vedoucí : | Mgr. Lucie Marková |
Popis projektu
Projekt MEDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ nabízí elementární poznatky a dovednosti týkající se mediální komunikace a práce s médii. Média a komunikace představují velmi významný zdroj zkušeností, prožitků a poznatků pro stále větší okruh příjemců. Pro uplatnění jednotlivce ve společnosti je důležité umět zpracovat, vyhodnotit a využít podněty, které přicházejí z okolního světa, což vyžaduje stále větší schopnost zpracovat, vyhodnotit a využít podněty přicházející z médií. Média se stávají důležitým socializačním faktorem, mají výrazný vliv na chování jedince a společnosti, na utváření životního stylu a na kvalitu života vůbec.
Projekt bude realizován prostřednictvím různých činností a soutěže žáků v hodinách VV, Prv, Vl, VU, OV, VO, Inf, ČJ. Během realizace projektu budou žáci přiměřenými úkoly vedeni k aktivnímu vnímání mediálních sdělení, pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě, jejich fungování a vlivu ve společnosti a k tvorbě vlastního mediálního sdělení.
Vlastní průběh projektu:
I. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ
Cíl: Seznámit žáky s fungováním a vlivem médií ve společnosti
- Vést žáky ke kritickému čtení a vnímání mediálních sdělení
- Vést k interpretaci vztahu mediálních sdělení a reality
Každá třída si vybere jedno téma, které zpracuje libovolným způsobem:
Média , Televize, Film, Rozhlas, Hudba, Tisk, Internet , Reklama
II. ŠKOLNÍ KINO
Stručný popis realizace:
Výběr pohádky nebo filmu s tematikou mezilidských vztahů (v rodině), který by mohl vést děti k identifikaci s pozitivními prosociálními vzory – PROGRAM. Sledování filmu s předchozím motivačním rozhovorem – „FILMOVÝ ÚVODNÍK“. Následný rozbor, event. zápis do připravených pracovních listů.
Předpokládaný provoz školního kina od 15. do 25. 1.
LETOS FILMY NA TÉMA „FILMOVÝ HRDINA A JEHO RODINA“
„FILMOVÝ HRDINA – MŮJ VZOR“
III. HRAJEME SI S MÉDII A SOUTĚŽÍME
Vědomostní soutěže prostřednictvím médií
Konkrétní formy, témata a organizace soutěží budou upřesněny podle domluvy s vyučujícími a zájmu žáků
Předpokládaný průběh soutěží od 28.1. do 15.2.
IV. TVORBA MEDIÁLNÍHO SDĚLENÍ
Výstup (hodnocení) projektu povinný
Cíl:Vytvořit mediální sdělení
Za každou třídu bude odevzdáno alespoň jedno mediální sdělení v elektronické podobě, které seznámí s měsíční prací na projektu (zpracování mediálního tématu, rozbor filmu, libovolná související témata)
Formy: tisková zpráva do Školního zpravodaje, prezentace, fotoreportáž ( fotografie s komentářem), elektronická prezentace (PowerPoint), video…
Termín odevzdání: do 15..02.; hodnocení – společná prezentace v následujícím týdnu – termín bude upřesněn
11.01.2019
Projekt Bodlinka, který organizuje Správa Krkonošského národního parku pro záchranu ježků, vstupuje v letošním roce již do 13. ročníku. I přes velký počet zájemců o přezimování ježka jsme my dostali možnost zapojit se do tohoto ježčího projektu, kdy se děti ve škole přes zimu starají o malého ježka. Ve středu 9. ledna nás navštívil ing. Daniel Bílek, odborný pracovník ekologické výchovy Správy Krkonošského národního parku. Připravil pro nás poutavou besedu o životě ježka, kterou doplnil bohatou fotodokumentací s názornými ukázkami péče o ježka. Předal nám ježčí deník, kam budeme zapisovat naše pozorování, postřehy a vše, co se našeho ježka týká. Dostali jsme cenné rady, jak se o něj postarat. To jsme již byli všichni napnutí na náš pichlavý poklad schovaný v přepravce! K našemu prvnímu seznámení došlo ještě v učebně, kdy se nám podařilo zjistit, že máme ježčího kluka. Úspěšně se nám ho podařilo ubytovat v předem připravené ohrádce s domkem z papírové krabice To, že se má k světu, jsme poznali podle téměř vyčištěné misky s krmením a zabydleného domečku. Teď nás až do dubna, kdy budeme ježka vypouštět do přírody, čeká učení se novému, získávání zkušeností, spousta práce, legrace, ale i dobrý pocit z toho, že pomáháme přírodě. (fotogalerie)
10.01.2019
Canisterapie
Mgr. Danuše Poličanská
04.01.2019
TŘI KRÁLOVÉ – K+M+B+ 2019
V letošním roce připadá svátek Tří králů na neděli. Proto jsme si ho připomněli už dnes. Ve třídách PrŠ I.C, I. a VI.A jsme si o příchodu králů do Betléma povídali, zazpívali a nakonec jsme si je i nakreslili. Také jsme si vysvětlili význam Tříkrálové sbírky.
Mgr.Lucie Marková, učitelka