31.01.2020
POLOLETNÍ PRÁZDNINY
30.01.2020
POLOLETNÍ VYSVĚDČENÍ
28.01.2020
Vyhlášeno 1. kolo přijímacího řízení pro školní rok 2020/ 2021 do oboru vzdělávání
78-62-C/02 Praktická škola dvouletá
24.01.2020
Jaroměřská hokejka
Žáci naší školy se tradičně zúčastnili florbalového turnaje speciálních škol v Jaroměři. Z utkání jsme si přivezli krásné 8. místo, spoustu krásných sportovních zážitků a potkali nové kamarády. Děkujeme týmu naší školy za vzornou reprezentaci a sportovní chování. Poděkování patří i Ziadu Assadovi za perfektní organizaci soutěže a již nyní se těšíme se na další ročník Jaroměřské hokejky.
Naše práce
Žáci 8. a 9.ročníku ZŠ/ZŠS vyrobili při PV pod vedením paní učitelky Tiché „PARTU ROBOTŮ“.
20.01.2020
Zahájen projekt „Média v našem životě“
P R O J E K T: | MEDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ |
Cílová skupina : | Žáci 1.-9. roč. ZŠ, 1.- 10. ZŠS, 1.,2. PRŠ |
Časové vymezení : | 20. leden – 21. únor 2020 |
Hlavní cíl:
Dílčí cíle: |
Plnění průřezového tématu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Plnění doplň. vzděl. oboru ETICKÁ VÝCHOVA · Vést žáky ke kritickému čtení a vnímání mediálních sdělení · Vést k interpretaci vztahu mediálních sdělení a reality · Seznámit žáky s fungováním a vlivem médií ve společnosti · Vytvořit mediální sdělení · Rozlišovat manipulační působení médií a identifikovat se s pozitivními prosociálními vzory · Analyzovat etické aspekty různých životních situací · Aplikovat postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy |
Vedoucí : | Mgr. L.Marková, Mgr. J. Leplt |
Popis projektu
Projekt MEDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ nabízí elementární poznatky a dovednosti týkající se mediální komunikace a práce s médii. Média a komunikace představují velmi významný zdroj zkušeností, prožitků a poznatků pro stále větší okruh příjemců. Pro uplatnění jednotlivce ve společnosti je důležité umět zpracovat, vyhodnotit a využít podněty, které přicházejí z okolního světa, což vyžaduje stále větší schopnost zpracovat, vyhodnotit a využít podněty přicházející z médií. Média se stávají důležitým socializačním faktorem, mají výrazný vliv na chování jedince a společnosti, na utváření životního stylu a na kvalitu života vůbec.
Projekt bude realizován prostřednictvím různých činností a soutěže žáků v hodinách VV, Prv, Vl, VU, OV, VO, Inf, ČJ. Během realizace projektu budou žáci přiměřenými úkoly vedeni k aktivnímu vnímání mediálních sdělení, pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě, jejich fungování a vlivu ve společnosti a k tvorbě vlastního mediálního sdělení.
Vlastní průběh projektu
Pro všechny třídy jsou společné okruhy. Vyučující obdrží vzorový námět na realizaci daného tématu. Při vlastní realizaci projektu spolupracují tř. učitelé s vyučujícími daného předmětu, ve kterém bylo téma použito, při tvorbě mediálního sdělení především s vyučujícím INF.
Na společném závěrečném setkání – hodnocení projektu každá třída odprezentuje vlastní realizaci projektu formou mediálního sdělení. Jednotlivé okruhy si zvolí tř. uč. dle svého uvážení, možností a schopností žáků. Tvorba mediálního sdělení je pro všechny třídy povinná.
I. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ
Cíl:
- Seznámit žáky s fungováním a vlivem médií ve společnosti
- Vést žáky ke kritickému čtení a vnímání mediálních sdělení
- Vést k interpretaci vztahu mediálních sdělení a reality
Každá třída si vybere jedno téma, které zpracuje libovolným způsobem:
- Média a můj čas
- Televize – znaky, porovnání, tel. žánry, tel. relace – profese, pořady pro děti a mládež,
- Film – znaky, pojmy, porovnání, filmová realita x skutečnost, žánry, jak vzniká film,
- Rozhlas – znaky, porovnání, historie a současnost
- Hudba a zvuk jako součást mediálních obsahů
- Tisk – znaky, porovnání, funkce, historie
- Internet – přeměna masmédií, masová a osobní komunikace
- Reklama – funkce, druhy, působení, zkušenosti,
- Sociální sítě
Průběžně od 20.01. do 21.02.2020
II. FILMOVÍ HRDINOVÉ
Stručný popis realizace:
Výběr alespoň jedné pohádky nebo filmu s tematikou mezilidských vztahů, který by mohl vést děti k identifikaci s pozitivními prosociálními vzory
- Sledování filmu s předchozím motivačním rozhovorem
- Následný rozbor, event. zápis do připravených pracovních listů (v hod. ČJ, VO, TH), další námět – vytvoření žebříčku hodnot
- Shrnutí a zhodnocení
Navrhovaná témata:
FILMOVÍ KAMARÁDI (pro nejmenší „klasické večerníčkové“ dvojice např. Pat a Mat, Bolek a Lolek, Jája a Pája, Kluk z plakátu…)
FILMOVÝ HRDINA – MŮJ VZOR (pro všechny kategorie; vybrat jakýkoliv film; možno využít také hotové pracovní listy: Karlík a továrna na čokoládu, Eragon, Klik – život na dálkové ovládání, Už zase skáču přes kaluže)
NESMRTELNÁ LÁSKA – síla lásky překoná i smrt (pro nejmenší: Sněhurka, Sněhurka a sedm trpaslíků, Šípková Růženka, Jak se budí princezny, Zlatovláska, Mrazík, Tři životy; pro starší: Seznamte se, Joe Black, A co když je to pravda, Duch, Město andělů
Navrhovaná témata jsou závazná, vyberte alespoň jedno. Film vyberte z nabídky nebo úplně jiný, dle vlastního uvážení.
Průběžně od 20.01. do 21.02.2020
III. HRAJEME SI S MÉDII A SOUTĚŽÍME
Vědomostní soutěže prostřednictvím médií
Konkrétní formy, témata a organizace soutěží budou upřesněny podle domluvy s vyučujícími a zájmu žáků.
Termín: Předpokládaný průběh soutěží od 27.01. do 07.02.
IV. TVORBA MEDIÁLNÍHO SDĚLENÍ
Výstup (hodnocení) projektu povinný
Cíl:
Vytvořit mediální sdělení
Za každou třídu bude odevzdáno alespoň jedno mediální sdělení v elektronické podobě, které seznámí s měsíční prací na projektu (zpracování mediálního tématu, rozbor filmu, libovolná související témata)
Formy: tisková zpráva do Školního zpravodaje, prezentace, fotoreportáž ( fotografie s komentářem), elektronická prezentace (PowerPoint), video…
Termín odevzdání: do 18..02.; hodnocení – prezentace v následujících dnech – termín bude upřesněn
Zpracovali Mgr. L. Marková, Mgr. J. Leplt
16.01.2020
Městské muzeum
Křížová cesta – žáci V. a VII. třídy.
Pokračování souboru prezentací.
17.01.2020
Černo-bílý pátek
Barevný týden – den pátý
BLACK & WHITE
16.01.2020
Červený čtvrtek
Barevný týden – den čtvrtý
Červená je všude kolem nás. Červená = láska ♥
15.01.2020
Duhová středa
Barevný týden – den třetí
Dnešek byl opravdu duhový.
14.01.2020
Zeleno/žluté úterý
Barevný týden – den druhý
I s tím jsme si hravě poradili.
13.01.2020
Modré pondělí
Barevný týden – den první
Úkol splněn na 100%. Modrá je prostě dobrá!
10.01.2020
Zprávy ze školní družiny
Dnes děti vyzkoušely krásné nové hračky.
08.01.2020
Zdravá výživa – exkurze
Třída I.B vyrazila na další poznávací exkurzi, tentokráte do nově otevřené prodejny se zdravou výživou. Dozvěděli jsme se, co znamená označení BIO na potravinách a které potraviny našemu tělu prospívají. Nechali jsme se inspirovat v předmětu příprava pokrmů a připravili jsme si jednoduchou zdravou svačinku do školy nebo do práce.
Kolektiv I.B PRŠ
06.01.2020
TŘI KRÁLOVÉ
Ve všech třídách školy si žáci připomněli tento svátek a jeho význam. U nás v PrŠ I.A proběhl formou projektového dne napříč vyučovacími předměty (ČJ, EV, RV, VV, HDV). Poslouchali jsme, četli, přemýšleli, diskutovali, kreslili a malovali, zpívali …
Tříkrálovým svátkem byla uzavřena „vánoční“ část školního projektu Tradice.