Školní projekty
Součástí ŠVP EDA jsou průřezová témata, která reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa a stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání. Jsou důležitým formativním prvkem, vytvářejí příležitosti pro individuální uplatnění žáků i pro jejich vzájemnou spolupráci a pomáhají rozvíjet osobnost žáka především v oblasti postojů a hodnot. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi a umožňují propojení vzdělávacích obsahů oborů. Škola zařazuje do vzdělávání na 1. i 2. stupni ZŠ a ZŠS a v obou ročnících PRŠ všechna průřezová témata jako integrační součást vzdělávacího obsahu vyučovacích předmětů v podobě seminářů, kurzů, projektů apod.
Školní rok 2024/2025
Z hodnocení projektů uskutečněných v loňském roce vyplývá, že tato podoba plnění průřezových témat je velmi vhodná. Bude se tedy uplatňovat i v letošním školním roce.
V tomto školním roce plánujeme projekty:
O podrobnostech bude aktuálně informovat ŠKOLNÍ ZPRAVODAJ.
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
Do projektu se zapojily všechny třídy ZŠ, ZŠS a PRŠ.
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
4. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – leden/únor – zaměřen na plnění Mediální výchovy (MV)
6. ZACHRAŇME PLANETU – březen/duben- zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
7. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – květen/červen )
8. TRADICE – průběžně – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV), Výchovy demokratického občana (VDO), Environmentální výchovy (ENV)
PROJEKT TRADICE
Projekt prolíná celým školním rokem. vede žáky k udržování tradic vztahujících se k životu v naší zemi, našem městě, naší škole …
Ve ŠVP pomáhá naplňovat cíle průřezových témat : Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Environmentální výchova a doplňujícího oboru Etická výchova.
- DEN ČESKÉ STÁTNOSTI – SVATÝ VÁCLAV
- HALLOWEEN VS. DUŠIČKY
- OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ
- MASOPUST
- VELIKONOCE
- ČARODĚJNICE
- SVÁTEK MATEK – ŠKOLNÍ AKADEMIE
ŠKOLNÍ DRUŽINA
2023/2024
Školní rok 2023/2024
V tomto školním roce proběhly projekty:
O podrobnostech bude aktuálně informoval ŠKOLNÍ ZPRAVODAJ.
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
Do projektu se zapojily všechny třídy ZŠ, ZŠS a PRŠ.
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
4. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – leden/únor – zaměřen na plnění Mediální výchovy (MV)
6. ZACHRAŇME PLANETU – březen/duben- zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
7. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – květen/červen )
8. TRADICE – průběžně – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV), Výchovy demokratického občana (VDO), Environmentální výchovy (ENV)
PROJEKT TRADICE
Projekt prolíná celým školním rokem. vede žáky k udržování tradic vztahujících se k životu v naší zemi, našem městě, naší škole …
Ve ŠVP pomáhá naplňovat cíle průřezových témat : Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Environmentální výchova a doplňujícího oboru Etická výchova.
- DEN ČESKÉ STÁTNOSTI – SVATÝ VÁCLAV
- HALLOWEEN VS. DUŠIČKY
- OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ
- MASOPUST
- VELIKONOCE
- ČARODĚJNICE
- SVÁTEK MATEK – ŠKOLNÍ AKADEMIE
ŠKOLNÍ DRUŽINA
2022/2023
Ve školním roce 2022/2023 realizovány tyto projekty:
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
4. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – leden/únor – zaměřen na plnění Mediální výchovy (MV)
6. ZACHRAŇME PLANETU – březen/duben- zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
7. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – květen/červen )
8. TRADICE – průběžně – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV), Výchovy demokratického občana (VDO), Environmentální výchovy (ENV)
PROJEKT TRADICE
Projekt prolíná celým školním rokem. vede žáky k udržování tradic vztahujících se k životu v naší zemi, našem městě, naší škole …
Ve ŠVP pomáhá naplňovat cíle průřezových témat : Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Environmentální výchova a doplňujícího oboru Etická výchova.
- DEN ČESKÉ STÁTNOSTI – SVATÝ VÁCLAV
- HALLOWEEN VS. DUŠIČKY
- OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ
- MASOPUST
- VELIKONOCE
- ČARODĚJNICE
Čarodějnický den v V.B
V pátek 28.4. jsme si s žáky udělali malou čarodějnickou přípravu na neděli. Nejdříve jsme si povídali, co je to svátek čarodějnic. Pak si všichni žáci vybarvili svoji čarodějnici, kterou si pojmenovali (Elvíra, Jun,…). Později jsme se vydali na začarovanou stezku s čarodějem Zlobimírem, který nám zadával záludné úkoly a my jsme se je snažili plnit. Na konci celého putování na nás čekala malá sladká odměna za splněné úkoly. Celý den jsme zakončili společným opečením buřtů.
- SVÁTEK MATEK – ŠKOLNÍ AKADEMIE
2021/2022
Školní rok 2021/2022
Ve školním roce 2021/2022 realizovány tyto projekty:
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
4. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – leden/únor – zaměřen na plnění Mediální výchovy (MV)
5. ZACHRAŇME PLANETU – březen/duben- zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
6. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – květen/červen )
7. TRADICE – průběžně – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV), Výchovy demokratického občana (VDO), Environmentální výchovy (ENV)
PROJEKT TRADICE
Projekt prolíná celým školním rokem. vede žáky k udržování tradic vztahujících se k životu v naší zemi, našem městě, naší škole …
Ve ŠVP pomáhá naplňovat cíle průřezových témat : Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Environmentální výchova a doplňujícího oboru Etická výchova.
- DEN ČESKÉ STÁTNOSTI – SVATÝ VÁCLAV
- HALLOWEEN VS. DUŠIČKY
HALLOWEENSKÝ DEN V V.B ZŠ
Halloween vs. Dušičky – I.A PRŠ
TÝDEN DUCHŮ A DLABÁNÍ DÝNÍ V SAFARI PARKU (I., IV.A, I.B PRŠ)
HALLOWEENSKÉ VAŘENÍ V V.A
Abychom si zpestřili čekání na Svátek všech svatých – Halloween, připravili jsme si malé pohoštění v podobě roztomilých mumií. Všem nám moc chutnaly.
- OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ – ANDĚLSKÉ VÁNOCE
ŠKOLNÍ DRUŽINA – CESTA KOLEM SVĚTA
Žáci školní družiny se v letošním školním roce vydají na „Cestu kolem světa“
2020/2021
Školní rok 2020/2021
Ve školním roce 2020/2021 byly uskutečněny tyto projekty:
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
– vzhledem k epidemiologické situaci proběhl projekt převážně distanční formou
4.TRADICE I – VÁNOČNÍ ČAS (OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ) – zaměřen na plnění OSV, ENV
TRADICE II- MASOPUST
Název : | MASOPUST |
Cílová skupina : | 1. – 9. roč. ZŠ, 1. – 10. ZŠS, 1.,2. PRŠ |
Časové vymezení: | ÚNOR 2021 |
Cíl(e) :
|
Plnění průřezového tématu Výchova demokratického občana, Osobnostní a sociální výchova, Multikulturní výchova, Etická výchova
– rozvoj vědomostí – informace o Masopustu, význam, poznání tradic; – rozvoj kreativity – výroba výzdoby, zdobení tříd, výroba masek. – rozvoj spolupráce ve skupině. |
Popis projektu: Projekt se zabývá tematikou Masopustu. Provází žáky tímto obdobím a představuje jim základní zvyky.
Hlavní částí projektu bude soutěž o masku školy, která proběhne 26.2.2021.
Každý vyfotí svou třídní masku. Fotka bude vystavená ve společných prostorách školy.
Následně proběhne hlasování o nejhezčí masku.
Dále budou mít vyučující k dispozici materiály, které mohou využít ve výuce: omalovánky, kvíz, rukodělné práce (masky). Projekt tedy prolíná předměty ČJ, HV, VO, PV,VV, INF.
Vlastní průběh projektu:
- podání informací o Masopustu
- výroba masek
- „masopustní škola“ – začlenění masopustní tematiky do vyučovacích předmětů.
- Kvíz
- Soutěž o nejhezčí masku
TRADICE III – VELIKONOCE
– vzhedem k epidemiologické situaci projekt proběhl distančně
– žáci pletli pomlázky, vyráběli velikonoční dekorace, pekli velikonoční pečivo, prováděli fyzikální pokusy s vajíčky, zapojili se do celostátní velikonoční výzvy KRASLICOV 2021 …
– fotografie žákovských prací byly zveřejněny ve školním zpravodaji a na fb
5. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – 12.01 – 12.02. – zaměřen na plnění MV, OSV, ETV
Vzhledem k epidemiologické situaci projekt ukončen 19.03.2021, částečně plněn v rámci distančního vzdělávání.
6. ZACHRAŇME PLANETU – od 1. dubna – zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
7. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM
BODLINKA VE ŠKOLE
Název projektu: |
BODLINKA VE ŠKOLE II |
Cílová skupina : | Žáci 1.-9. roč. ZŠ, 1.-10.roč. ZŠ speciální, ŠD |
Časové vymezení : | Leden – duben 2020 |
Cíl(e) :
Hlavní cíl Dílčí cíle |
Plnění průřezového tématu Environmentální výchova
Seznámení žáků s životem ježka – péče o něj v zimě Růst ekologického vědomí žáků Seznámení žáků s problematikou ochrany ohrožených druhů živočichů |
Vedoucí : | Mgr. D. Poličanská, Mgr. M. Šimková |
Projekt je motivován problematikou ochrany ohrožených druhů živočichů
Při realizaci bude využíváno mezipředmětových vztahů – bude prolínat vyučovacími předměty :
ZŠ -Př, Prv, PV,Inf
ZŠS –UP, Inf, PV, VU, PV
ŠD- ZČPř, ZČR
Během realizace projektu budou žáci přiměřenými formami seznámeni s problematikou ochrany ohrožených druhů živočichů, s problematikou čistoty životního prostředí.
Snahou bude, aby se žáci co nejvíce sami zapojili do plnění jednotlivých úkolů a vlastní tvořivostí si aktivně osvojili co nejvíce poznatků o ochraně ohrožených druhů živočichů, péči o ně a o problematice ekologie.
Vlastní průběh projektu
- Beseda s promítáním o životě ježků
Beseda s odborníkem z KRNAP
Úkoly:
- Zajištění výběhu pro ježka
- Zajištění steliva
- Zajištění krmiva a misek pro ježka
- Příprava rozpisu služeb péče- krmení, čištění
- Vlastní péče o ježka
Úkoly:
- dodržování rozpisu
- vlastní péče
- kontrola dodržování vhodných podmínek
- průběžná komunikace s KRNAP
- Celoprojektové téma dle výběru třídního učitele
Úkoly:
- Návrh jména, vylosování
- Vyhledávání na internetu – informace
- IT zpracování, výtvarné zpracování, výzdoba
- Zápisy do Deníku ježka
- Ježčí dílny – spolupráce s MŠ
Úkoly:
- Příprava setkání s MŠ
- Příprava výrobků, zaměstnání pro děti
- Vlastní setkání s ježkem
- Ukončení projektu -vypuštění ježka do volné přírody
Úkoly:
- organizace a výběr vhodného termínu