Školní projekty
Součástí ŠVP EDA jsou průřezová témata, která reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa a stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání. Jsou důležitým formativním prvkem, vytvářejí příležitosti pro individuální uplatnění žáků i pro jejich vzájemnou spolupráci a pomáhají rozvíjet osobnost žáka především v oblasti postojů a hodnot. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi a umožňují propojení vzdělávacích obsahů oborů. Škola zařazuje do vzdělávání na 1. i 2. stupni ZŠ a ZŠS a v obou ročnících PRŠ všechna průřezová témata jako integrační součást vzdělávacího obsahu vyučovacích předmětů v podobě seminářů, kurzů, projektů apod.
Školní rok 2022/2023
Z hodnocení projektů uskutečněných v loňském roce vyplývá, že tato podoba plnění průřezových témat je velmi vhodná. Bude se tedy uplatňovat i v letošním školním roce.
Ve školním roce 2022/2023 plánujeme tyto projekty:
(Bude upřesněno v souladu s plánem práce školy)
O podrobnostech bude aktuálně informovat ŠKOLNÍ ZPRAVODAJ.
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
4. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – leden/únor – zaměřen na plnění Mediální výchovy (MV)
6. ZACHRAŇME PLANETU – březen/duben- zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
7. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – květen/červen )
8. TRADICE – průběžně – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV), Výchovy demokratického občana (VDO), Environmentální výchovy (ENV)
PROJEKT TRADICE
Projekt prolíná celým školním rokem. vede žáky k udržování tradic vztahujících se k životu v naší zemi, našem městě, naší škole …
Ve ŠVP pomáhá naplňovat cíle průřezových témat : Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Environmentální výchova a doplňujícího oboru Etická výchova.
2021/2022
Školní rok 2021/2022
Ve školním roce 2021/2022 realizovány tyto projekty:
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
4. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – leden/únor – zaměřen na plnění Mediální výchovy (MV)
5. ZACHRAŇME PLANETU – březen/duben- zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
6. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – květen/červen )
7. TRADICE – průběžně – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV), Výchovy demokratického občana (VDO), Environmentální výchovy (ENV)
PROJEKT TRADICE
Projekt prolíná celým školním rokem. vede žáky k udržování tradic vztahujících se k životu v naší zemi, našem městě, naší škole …
Ve ŠVP pomáhá naplňovat cíle průřezových témat : Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Environmentální výchova a doplňujícího oboru Etická výchova.
- DEN ČESKÉ STÁTNOSTI – SVATÝ VÁCLAV
- HALLOWEEN VS. DUŠIČKY
HALLOWEENSKÝ DEN V V.B ZŠ
Halloween vs. Dušičky – I.A PRŠ
TÝDEN DUCHŮ A DLABÁNÍ DÝNÍ V SAFARI PARKU (I., IV.A, I.B PRŠ)
HALLOWEENSKÉ VAŘENÍ V V.A
Abychom si zpestřili čekání na Svátek všech svatých – Halloween, připravili jsme si malé pohoštění v podobě roztomilých mumií. Všem nám moc chutnaly.
- OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ – ANDĚLSKÉ VÁNOCE
ŠKOLNÍ DRUŽINA – CESTA KOLEM SVĚTA
Žáci školní družiny se v letošním školním roce vydají na „Cestu kolem světa“
2020/2021
Školní rok 2020/2021
Ve školním roce 2020/2021 byly uskutečněny tyto projekty:
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
2. STROM – v říjnu – zaměřen na plnění průřezových témat Enviromentální výchova (ENV) a Člověk a životní prostředí (ČŽP)
3. NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
– vzhledem k epidemiologické situaci proběhl projekt převážně distanční formou
4.TRADICE I – VÁNOČNÍ ČAS (OD ADVENTU DO TŘECH KRÁLŮ) – zaměřen na plnění OSV, ENV
TRADICE II- MASOPUST
Název : | MASOPUST |
Cílová skupina : | 1. – 9. roč. ZŠ, 1. – 10. ZŠS, 1.,2. PRŠ |
Časové vymezení: | ÚNOR 2021 |
Cíl(e) :
|
Plnění průřezového tématu Výchova demokratického občana, Osobnostní a sociální výchova, Multikulturní výchova, Etická výchova
– rozvoj vědomostí – informace o Masopustu, význam, poznání tradic; – rozvoj kreativity – výroba výzdoby, zdobení tříd, výroba masek. – rozvoj spolupráce ve skupině. |
Popis projektu: Projekt se zabývá tematikou Masopustu. Provází žáky tímto obdobím a představuje jim základní zvyky.
Hlavní částí projektu bude soutěž o masku školy, která proběhne 26.2.2021.
Každý vyfotí svou třídní masku. Fotka bude vystavená ve společných prostorách školy.
Následně proběhne hlasování o nejhezčí masku.
Dále budou mít vyučující k dispozici materiály, které mohou využít ve výuce: omalovánky, kvíz, rukodělné práce (masky). Projekt tedy prolíná předměty ČJ, HV, VO, PV,VV, INF.
Vlastní průběh projektu:
- podání informací o Masopustu
- výroba masek
- „masopustní škola“ – začlenění masopustní tematiky do vyučovacích předmětů.
- Kvíz
- Soutěž o nejhezčí masku
TRADICE III – VELIKONOCE
– vzhedem k epidemiologické situaci projekt proběhl distančně
– žáci pletli pomlázky, vyráběli velikonoční dekorace, pekli velikonoční pečivo, prováděli fyzikální pokusy s vajíčky, zapojili se do celostátní velikonoční výzvy KRASLICOV 2021 …
– fotografie žákovských prací byly zveřejněny ve školním zpravodaji a na fb
5. MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – 12.01 – 12.02. – zaměřen na plnění MV, OSV, ETV
Vzhledem k epidemiologické situaci projekt ukončen 19.03.2021, částečně plněn v rámci distančního vzdělávání.
6. ZACHRAŇME PLANETU – od 1. dubna – zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
7. CESTUJEME ZA POZNÁNÍM
2019/2020
Školní rok 2019/2020
Ve školním roce 2019/2020 proběhly tyto školní projekty:
- ŠKOLA A JÁ – v září – zaměřen na plnění Osobnostní a sociální výchovy (OSV) a Výchovy demokratického občana (VDO)
- STROM – v říjnu – zaměřen na plnění Environmentální výchovy (ENV)
- NAŠE MĚSTO – v listopadu – zaměřen na plnění Výchovy demokratického občana (VDO)
- TRADICE (VÁNOCE, VELIKONOCE, MASOPUST…) – zaměřen na plnění OSV, ENV
- MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ – 15.01 – 15.02. – zaměřen na plnění MV, OSV, ETV
- ZACHRAŇME PLANETU – neuskutečněno z důvodu „Nařízením vlády o zrušení prezenční výuky žáků“, od 11. 03. 2020
- CESTUJEME ZA POZNÁNÍM – neuskutečněno z důvodu „Nařízením vlády o zrušení prezenční výuky žáků“, od 11. 03. 2020
- PÉČE O JEŽKA – BODLINKA VE ŠKOLE
Projektové dny, dny prevence a sportu
BODLINKA VE ŠKOLE
Název projektu: |
BODLINKA VE ŠKOLE II |
Cílová skupina : | Žáci 1.-9. roč. ZŠ, 1.-10.roč. ZŠ speciální, ŠD |
Časové vymezení : | Leden – duben 2020 |
Cíl(e) :
Hlavní cíl Dílčí cíle |
Plnění průřezového tématu Environmentální výchova
Seznámení žáků s životem ježka – péče o něj v zimě Růst ekologického vědomí žáků Seznámení žáků s problematikou ochrany ohrožených druhů živočichů |
Vedoucí : | Mgr. D. Poličanská, Mgr. M. Šimková |
Projekt je motivován problematikou ochrany ohrožených druhů živočichů
Při realizaci bude využíváno mezipředmětových vztahů – bude prolínat vyučovacími předměty :
ZŠ -Př, Prv, PV,Inf
ZŠS –UP, Inf, PV, VU, PV
ŠD- ZČPř, ZČR
Během realizace projektu budou žáci přiměřenými formami seznámeni s problematikou ochrany ohrožených druhů živočichů, s problematikou čistoty životního prostředí.
Snahou bude, aby se žáci co nejvíce sami zapojili do plnění jednotlivých úkolů a vlastní tvořivostí si aktivně osvojili co nejvíce poznatků o ochraně ohrožených druhů živočichů, péči o ně a o problematice ekologie.
Vlastní průběh projektu
- Beseda s promítáním o životě ježků
Beseda s odborníkem z KRNAP
Úkoly:
- Zajištění výběhu pro ježka
- Zajištění steliva
- Zajištění krmiva a misek pro ježka
- Příprava rozpisu služeb péče- krmení, čištění
- Vlastní péče o ježka
Úkoly:
- dodržování rozpisu
- vlastní péče
- kontrola dodržování vhodných podmínek
- průběžná komunikace s KRNAP
- Celoprojektové téma dle výběru třídního učitele
Úkoly:
- Návrh jména, vylosování
- Vyhledávání na internetu – informace
- IT zpracování, výtvarné zpracování, výzdoba
- Zápisy do Deníku ježka
- Ježčí dílny – spolupráce s MŠ
Úkoly:
- Příprava setkání s MŠ
- Příprava výrobků, zaměstnání pro děti
- Vlastní setkání s ježkem
- Ukončení projektu -vypuštění ježka do volné přírody
Úkoly:
- organizace a výběr vhodného termínu